Update bezoek kerkdiensten van zondag 11 oktober

10 oktober 2020

Na de berichten van vrijdag over het overleg van minister Grapperhaus met vertegenwoordigers van de kerken heeft de kerkenraad voor zondag 11 oktober het volgende besloten.

Zondagmorgen in de belijdenisdienst zullen we in plaats van 1 toch 2 banken tussenruimte nemen.
Dit betekent dat de aanstaande belijdende leden alleen hun naaste familie uit zullen nodigen.
Verder wordt de wijk van ouderling Verhoog uitgenodigd om naar de kerk te komen. Alleen het toezingen van de nieuwe belijdende leden zal hardop plaatsvinden. Dit zal het laatste couplet zijn van de dienst, zodat de kerkdienst daarna spoedig ten einde is. (Dit is een wijziging tov de afkondiging van jl zondag toen we nog uitgingen van 1 bank tussenruimte.)

Zondagavond zullen er 3 banken tussenruimte worden gehouden. Voor deze dienst kunnen daarom niet 3 (zoals eerder voorgenomen), maar 2 wijken wordt uitgenodigd. Dit zijn de wijken van ouderling Nieuwenhuis en ouderling Verdouw. Alleen de laatste Psalm zal hardop gezongen worden. De andere Psalmverzen kunnen wel meegeneuried worden (met dichte mond dus) door wie dat wil.

Voor beide diensten geldt dat ieder die er zich veiliger bij voelt om een mondkapje te dragen, zich hier zeker vrij in mag voelen.

De kerkenraad heeft gebeden om wijsheid om juiste beslissingen te nemen. Waarbij wij enerzijds letten op ontwikkelingen en gegeven adviezen en anderzijds op wat in ons kerkgebouw verantwoord en wenselijk is. Opdat als hoogste doel Gods Naam geeerd en niet onteerd zal worden en tegelijk de gemeente bewaard kan worden bij de dienst van de Heere. In dit spanningsveld zoeken we onze weg, in afhankelijkheid van de HEERE.

Bron: https://www.hervormdwaarder.nl/nieuws+en+overdenking/11694/Update-bezoek-kerkdiensten-van-zondag-11-oktober.html