Update coronamaatregelen: Kom naar de kerk, rouleer in verenigingsgebouw en… houd 1,5 meter afstand

11 februari 2022

Beste gemeenteleden,

Sinds zondag 23 januari zijn de erediensten weer toegankelijk voor alle gemeenteleden. Vooralsnog houden we de 1,5 meter afstand in acht. We roepen jongeren en ouderen op zoveel mogelijk te komen. Omdat er ’s morgens te weinig plaats in de kerk is, zijn de diensten ook per livestream te volgen in verenigingsgebouw De Oude School. We willen vanaf zondag elke week een ouderling en de leden van zijn wijk vragen op vrijwillige basis ’s morgens plaats te nemen in het verenigingsgebouw.

We gaan vooralsnog van het volgende schema uit:

• 13 februari Oud. W. Hogendoorn
  • 20 februari Oud. G. de Koning
  • 27 februari Oud. J. G. Nieuwenhuis
  • 06 maart Oud. J. Verburg

Op deze manier kunnen we als gemeente samenkomen en heeft iedereen even veel kans op een plek in de kerk en De Oude School.  In de kerk zal daardoor wat meer vrije ruimte ontstaan.  Dat is veiliger en prettiger voor de kerkgangers die het spannend vinden om in een druk bezette kerk aanwezig te zijn. Ook voorkomen we zo dat kerkgangers die wat later zijn, steeds als enige in de Oude School plaatsnemen.

Inmiddels vernemen we via de media dat de overheid binnenkort met meer versoepelingen komt. Mogelijk vervalt nog deze maand de verplichting om 1,5 meter afstand te houden. Het is onze bede dat dat dat inderdaad binnen afzienbare termijn mogelijk is. Dan kunnen we weer allen in het kerkgebouw plaatsnemen.

We roepen de gemeente op zoveel mogelijk de zondagse erediensten fysiek bij te wonen, ook als u (één keer per zes weken) een plaatsje in de Oude School krijgt. De zondag is de koningin der dagen, waarop de Koning van de kerk de gemeente samenroept rondom het Boek der boeken, het Woord van God. Het is het hoogtepunt van het christelijke leven: de zondagse eredienst. Daar wil God, in de stilte van het hart, tot ons spreken en zichtbaar maken dat Hij zorgdraagt voor mensen, mensen van vlees en bloed, met ziel èn lichaam.

De koster en de kerkrentmeesters zien er, met hulp van BHV’ers, op toe dat de 1,5 meter afstand tussen gemeenteleden bewaard blijft. Tegelijk willen we ons begrip uitspreken voor hen voor wie de drempel te hoog is vanwege hun kwetsbare gezondheid. Ook kunnen er andere wettige redenen zijn waarom wij niet kunnen opkomen naar ‘de voorhoven des Heeren’.

Wie het op prijs stelt vooraf een plaatsje te reserveren, kan daarvoor terecht bij koster Bert Wichers.

Van belang blijft dat iedereen de basisregels goed in acht neemt.

• Was je handen
  • Hoest en nies in je ellenboog
  • Houd 1,5 meter afstand
  • Geef elkaar de ruimte
  • Draag zoveel mogelijk een mondkapje
  • Klachten? Blijf thuis en laat je testen

We wensen u van harte Gods zegen toe! Laten wij de Heere bidden om Zijn zegen over de zondagse diensten en de verkondiging van het Woord. ‘Toon ons Uw goedertierenheid, o HEERE, en geef ons Uw heil’ (Psalm 85:8).

Met een vriendelijke groet en heilbede,

Uw kerkenraad
Waarder, februari 2022

Bron: https://www.hervormdwaarder.nl/nieuws+en+overdenking/11829/Update-coronamaatregelen:-Kom-naar-de-kerk,-rouleer-in-verenigingsgebouw-en�-houd-1,5-meter-afstand.html